Esperi Caren kesätyökampanja: ”Parasta oli fiilis, että teemme tätä yhdessä”
Esperi Care toteutti yhdessä Joblyn kanssa kampanjan kesätyörekrytointeja varten. Esperi tarjoaa monipuolisia ja laadukkaita asumispalveluita ikäihmisille, mielenterveyskuntoutujille ja vammaispalvelun asukkaille ympäri Suomen. Yhtiö rekrytoi vuosittain satoja sosiaali- ja terveysalan ammattilaisia ja opiskelijoita kesätöihin.
– Lähdimme nyt ensimmäistä kertaa Joblyn kanssa tekemään laajempaa näkyvyyskampanjaa kesätöihin liittyen, kertoo Esperin rekrytoinnin tiimivetäjä Roosa Laitila.
Joblyyn rakennettiin yhtiön ilmeen mukainen kampanjasivu, jota markkinoitiin monikanavaisesti. Laskeutumissivulle ohjattiin liikennettä Alman mediaverkostosta ja lisäksi Googlesta sekä somesta.
– Siitä tuli kiva ja Esperin näköinen sivu. Samalla pääsimme testaamaan ensimmäistä kertaa chatbottia, hän sanoo.
Kesätöihin on koulutus- ja kielitaitovaatimukset. Chatbotin avulla kävijä pystyy parilla klikkauksella selvittämään, olisiko hän sopiva hakija.
Laitila on tyytyväinen kampanjan tuloksiin.
– Kokonaisuudessaan kampanja oli onnistunut. Siihen valittiin oikeat kanavat ja saimme sieltä hyviä tuloksia. Kuukauden aikana tuli hyvää näkyvyyttä ja hyviä hakemuksia. Siitä voi päätellä, että se sujui niin kuin pitikin. Toivottavasti pääsemme tekemään ensi keväänä jotain vastaavaa, niin nähdään, miten tulokset lähtevät kehittymään.
”Ei bulkkina, vaan aidosti välittäen”
Laitilan mukaan yhteistyö Joblyn kanssa oli sujuvaa ja yhteydenpito tiivistä.
– Kävimme monta kertaa kampanjaa yhdessä läpi ja teimme viilauksia sitä mukaa, kun niitä tarvittiin, hän kertoo.
Erityiskiitoksen saa koko Joblyn sisältömarkkinoinnin tiimi.
– Yhteistyössä parasta oli fiilis, että teemme yhdessä näitä asioita. Tätä ei tehty bulkkina, vaan aidosti välittäen ja oikeasti kiinnostuneena, Laitila sanoo.
Tutustu kampanjaan täällä
Artikkeli julkaistu vuonna 2024.
Löydä parhaista sopivin
Jobly on Alma Median omistama työnhakupalvelu, joka tavoittaa kaikki työikäiset suomalaiset. Aloita rekrytointi tänään.
Lue myös: HSY:n laaja brändikampanja aktivoi työnhakijat – menestys TikTokissa yllätti
Lue myös: Etelä-Karjalan hyvinvointialue tavoitti lääkärit brändikampanjalla – ”Meidät huomattiin eri kanavissa”