Skip to main content

Palvelupäällikkö Integraatioalustat ja -palvelut

Haemme ratkaisuarkkitehtihenkistä teknistä Palvelupäällikköä (Service Manager) vastaamaan Aktian integraatiopalveluista. Tulet toimimaan osana Data ja Analytiikka-tiimiämme, joka yhtenä vastuuna on tukea datan hallintaa ja sen hallintomallia Aktiassa. Tulet toimimaan läheisessä yhteistyössä integraatioarkkitehtimme ja eri osa-alueiden arkkitehtien sekä sovellustiimien kehittäjien ja liiketoiminnan kanssa. Teet myös läheistä yhteistyöt eri kehitys- ja tukikumppaniemme kanssa. Tiedon hyödyntäminen ja tehokas datan hallinnointi sekä sen integrointi on ensiarvoista uudistumassa olevalle Aktialle.

Tehtäväkuvaus ja vastuualueet

Data- ja Analytiikkatiimimme tavoitteena on kehittää Aktian toimintaa dataohjatummaksi palvellen liiketoiminnan tavoitteita ja strategian toteutumista. Panostamme tällä hetkellä vahvasti datan hallintaan ja hallintamallin luontiin sekä data-arkkitehtuurin yksinkertaistamiseen. Meillä on käytössä useita integraatiovälineitä- ja alustoja, mutta olemme siirtymässä pilvipohjaiseen integraatioalustan hyödyntämiseen, joista ensimmäiset toteutukset ovat jo tuotannossa. Pilvipohjaisesta integraatioalustasta tulee pääasiallinen integraatiovälineemme, jonka edistämisessä olet keskeisessä roolissa.

Tehtävässä onnistuminen edellyttää oma-aloitteellisuutta, itseohjautuvuutta, yhteistyökykyä, ratkaisukeskeisyyttä sekä sinnikkyyttä saattaa eri tehtävät maaliin

Tehtäviisi kuuluu:

  • vastata Aktian integraatioalustoista ja -palveluista sekä niiden modernisoinnista
  • tulet mukaan laatimaan integraatioarkkitehdin kanssa yhtenäisiä integraatioperiaatteita ja standardeja sekä toimintatapoja ja -ohjeita. Tuet laadittujen periaatteiden ja ohjeistuen toteuttamista päivittäisessä tuotannossa ja kehitystoiminnassa sekä tuet myös integraatiokehittäjiä ja - ylläpitäjiä niiden omaksumisessa
  • varmistaa kustannustehokkaat ja yhdenmukaiset prosessit koskien integraatiokehitystä, ylläpitoa ja muutoshallintaa
  • vastata integraatioalustojen- ja palvelujen budjetoinnista ja kustannusseurannasta sekä toimittajahallinnasta
  • viestiä, edesauttaa ja tukea Aktiaa digitaalisessa muutoksessa kohti yhtenäisempää integraatioalustaa ja palveluja

Toivottu osaaminen

Etsimme henkilöä, jolla on aiempaa vankkaa kokemusta integraatioiden kehityksestä ja palveluhallinnasta sekä yhteisen arkkitehtuurin, toimintatapojen luonnista ja jalkautuksesta organisaatioon

  • Olet kyvykäs verkostoitumaan ja tekemään saumattomasti yhteistyötä eri tiimien, toimittajien ja sidosryhmien kanssa sekä kommunikoimaan myös ei-teknisten henkilöiden kanssa
  • aiempaa teknistä osaamista sekä kokemusta useista eri integraatiotyökaluista ja arkkitehtuurista
  • Käytännön kokemusta eri integraatioprotokollista (synkroniset ja asynkroniset) kuten esim. REST, SOAP, XML, JMS, FTP ja niiden implementoinnista ja ylläpidosta
  • Käytännön tuntemusta keskeisimmistä reaaliaikaisista ja datan synkronisista ja asynkronisista integraatiopatternista (esim. request/reply, publish/subscribe, message queuing, ETL, ELT).
  • omaat kokemusta parhaista turvallisuuskäytännöistä, vaatimustenmukaisuusvaatimuksista ja tietosuojatoimenpiteistä varmistaen turvallisen tiedonsiirron ja -säilytyksen sekä niihin liittyvät valtuutukset ja salaukset

Mukautumiskyky ja halu oppia uusia teknologioita ja menetelmiä ovat välttämättömiä kehittyvässä teknologiaympäristössä.

  • Pilvipalveluosaamista kuten esim. AWS , Azure,
  • kokemusta agile kehittämisestä sekä ITIL palveluhallinnasta
  • kaupallinen tai tekninen tutkinto

Eduksesti katsotaan, jos

  • sinulla on aiempaa toimialakokemusta finanssialalta
  • sinulla on aiempaa kokemusta Azuresta integraatioalustana
  • sinulla on aiempaa kokemusta pilvipohjaisten integraatioalustojen käyttöönotosta

Aktian arvot rohkeasti, osaavasti, yhdessä ohjaavat toimintaamme, käyttäytymistämme ja asennoitumistamme kaikissa tilanteissa. Nämä arvot ovat merkittävässä osassa siinä, miten työskentelemme nyt ja tulevaisuudessa. Tarjoammekin sinulle mahdollisuuden päästä rakentamaan Aktian tulevaisuutta osana motivoitunutta ja asiantuntevaa organisaatiota. Henkilöstöetujen lisäksi tehtävässä pääset kehittymään ammattilaisena sekä vaikuttamaan itse työpäiviisi. Työskentelemme hybridisti eli töitä on mahdollisuus tehdä sekä etänä että Aktian uudella pääkonttorilla Arkadiankadulla Helsingin ydinkeskustassa. Toivomme kuitenkin, että pääset toimistolle kerran tai kaksi viikossa.

Yhteystiedot

Lisätietoja tehtävästä antaa Data and Analytics Lead, Marjo Viinikka tai Integraatioarkkitehti Jukka Tykkyläinen. Sähköpostitse yhteyden saat [email protected].

Hakuaika päättyy 17.9.2024.

Valitulle henkilölle tehdään Aktian käytännön mukaisesti luotettavuus- ja taustaselvitykset. Huomioithan, että tarkistamme luottotiedot aina rekrytoinnin yhteydessä, maksuhäiriöt ovat este rekrytoinnille. Tämän lisäksi teetämme tehtävään valitulle henkilölle huumetestauksen ja turvallisuusselvityksen.

Me Aktiassa haluamme olla tulevaisuuden asiantuntijoita, joilla on rohkeutta ajatella pidemmälle. Meidän arjessamme tämä näkyy esimerkiksi monipuolisina ja haastavina työnkuvina sekä toimeen tarttumisena, oli kyse sitten arjen rutiineista tai omien kehitysideoiden pelottomasta eteenpäin viemisestä.

Osaamisen laaja hyödyntäminen ja jatkuva kehittäminen ovat meille kaikki kaikessa, jotta voimme olla askeleen edellä finanssialan ja digitaalisuuden asiantuntijoina. Olemme kanssasi matkalla tulevaisuuteen neuvoja antaen, itseämme haastaen ja yhdessä kehittyen.

Aktia vaikuttavuus

Aktia synnyttää merkittävimmät positiiviset vaikutuksensa liittyen yhteiskunnan infrastruktuuriin ja verojen maksamiseen, luokassa Yhteiskunta.

Aktia synnyttää merkittävimmät negatiiviset vaikutuksensa tai käyttää resursseja liittyen niukkaan osaamispääomaan ja kasvihuonekaasupäästöihin, luokissa Tieto ja Ympäristö.
Upright data for Aktia

Klikkaamalla graafia pääset näkemään koko Aktia Oy vaikuttavuusprofiilin.

Mikä vaikuttavuusprofiili?

Nettovaikutusprofiilin on mallintanut Upright Project. Profiili perustuu tieteellisen tutkimuksen ymmärrykseen erilaisten tuotteiden ja palveluiden vaikutuksista. Profiili kertoo mihin asioihin sinäkin olet mukana vaikuttamassa tämän työpaikan kautta. Lisätietoa Uprightista löydät täältä.

Haluatko suosituksia samankaltaisista työpaikoista sähköpostitse?Tilaa hakuvahti

Palvelupäällikkö Integraatioalustat ja -palvelut

Helsinki
Kokopäiväinen, Hybridityö, Vakituinen

Julkaistu 18.09.2024

Yrityksen liikevaihto: 
+200 milj.
Yrityksen koko: 
500 - 999 henkilöä
Haluatko suosituksia samankaltaisista työpaikoista sähköpostitse?Tilaa hakuvahti