Skip to main content

Service Manager, Accounting Services

Är du en stjärna inom redovisning och vill fortsätta din karriär inom ledarskap? Trivs du i roller med många kontaktytor och spännande projekt?

Vi vill ny förstärka vårt team med ytterligare en Service Manager som kommer ansvara för våra Fortnox-kunder samt bygga och leda ett team av seniora redovisningskonsulter. Ta denna chans att bli en del av vår tillväxtresa där du får friheten att forma ditt egna team och ledarskap i en positiv, internationell och innovativ miljö.

Om rollen

Som Service Manager kommer du ansvarar för dina kunders kundnöjdhet och lönsamhet. Du kommer främst arbeta med lokala Fortnox kunder och leda implementeringen av våra processer hos dessa. Du kommer till viss del även arbeta operationellt med redovisning för kunders räkning, där du kommer fokusera på mer komplexa redovisningsuppgifter.

Du kommer i rollen även bygga och leda ett team som består av 5-15 seniora redovisningskonsulter. Du ansvarar för tillväxten och kompetensutvecklingen av teamet, rekryterar nya teammedlemmar och skapar en positiv atmosfär i enlighet med Starias värderingar, comittment, courage och collaboration. 

I rollen som Service Manager kommer du bland annat: 

  • Skapa en utmärkt kundupplevelse för våra kunder, där du säkerställer en servicemodell i enlighet med vårt servicelöfte inklusive olika kvalitetsrapporter. Du sköter kundutvecklingen och främjar ett utmärkt samarbete mellan Staria och våra kunder.
  • Vägleda och stötta ditt team i redovisningsfrågor och kundarbete.
  • Implementera vår Great Place to Grow-strategi, vilket innebär du skapar förutsättningar för ditt team att utmärka sig och utvecklas inom Staria. Du stöttar ditt teams individuella utveckling genom att erbjuda möjligheter att anta nya utmaningar och fördjupa specialiserade färdigheter.
  • Ansvara för operativa teamlead-uppgifter och resursförsörjning, såsom planering av semestrar, hantering av arbetsbelastningen och uppföljning av arbetstider.
  • Vara involverad i nykundsförvärv genom att stötta säljteamet och agera sakkunnig när det kommer till redovisningsrelaterade frågor.

På Staria arbetar vi med en flexibel hybrid arbetsmodell vilket innebär att du får friheten att avgöra om och när du vill jobba från ditt hemmakontor eller vårt mysiga kontor på Östermalm. Då vi ser att majoriteten av teamet kommer sitta i Stockholm söker vi för denna roll kandidater som befinner sig i Stockholmsregionen. 

Om du vill höra mer från några av dina potentiella framtida kollegor kan du klicka här

Varför du kommer älska att arbeta med oss

✨ Tillväxt och möjligheter: Vi erbjuder möjligheten att bygga din karriär i en snabbt växande och framgångsrik organisation. Vi är fast beslutna att stödja din karriärutveckling och erbjuda dig mångsidiga och internationella möjligheter.

✨ Ha kul och må bra: På Staria arbetar du i en låg-hierarkisk och avslappnad miljö där allas röster hörs. Vi utför vårt arbete med högsta kvalitet, men njuter samtidigt av resan. Tre år i rad har vi blivit utmärkta men Future Workplaces- Certifieringen, något vi är väldigt stolta över.

✨ Flexibilitet är en tillgång: Det finns mer i livet än arbete - och det förstår vi. Vi erbjuder flexibla arbetstider och möjlighet till distansarbete. Du kan arbeta flexibelt på distans och i samråd med din närmsta chef även perioder från utlandet.

✨ Support och laganda: Starias Service Managers har ett starkt supportnätverk som inkluderar andra Service Managers och Service Directors. Den feedback vi får från andra Service Managers är mycket positiv - framgångar och utmaningar delas och alla har möjligheten att höras och utecklas. People & Culture-teamet stöttar dig i olika skeden av anställningsförhållandet och i frontlinjearbetet och du får process- och systemstöd av Service Management Partnern.

✨ Innovation och utveckling: Vi är en helt digital redovisningsbyrå och en pionjär inom teknisk utveckling. Vi använder de modernaste verktygen och utvecklar ständigt våra ekonomiska processer för att bli smidigare med hjälp av till exempel robotik och artificiell intelligens. Starias egen ChatGPT-baserad applikation för artificiell intelligens, StariaMind, hjälper våra experter med dagliga frågor, vilket gör arbetet mer effektivt och enkelt.

✨ Mångsidiga förmåner: Vi erbjuder dig mångsidiga anställningsförmåner, såsom bland annat Frisvårdsbidrag, personal rabattportal och halvdagar innan helgdagar.

Vad du behöver för att lyckas i rollen

  • Gedigen erfarenhet inom redovisning och djup förståelse för redovisningsprocesser och implementering av dessa. Då dina kunder kommer arbeta i Fortnox, ser vi gärna att du har tidigare erfarenhet av att arbeta i systemet.
  • Tidigare erfarenhet från arbete på redovisningsbyråer.
  • Erfarenhet av kundansvar, sköta kundrelationer och bevaka kundlönsamhet.
  • Du har viljan och förmågan att stötta människor, deras ambitioner och utveckling. Du behöver inte ha tidigare erfarenhet av att ha en officiell ledarroll, men detta är meriterande.
  • Mycket goda kunskaper svenska och engelska. Dina kunder kommer primärt vara lokala företag, men i och med att vårt organisationsspråk är engelska,  förväntas du även kunna kommunicera flytande på engelska.

Intresserad av att höra mer?

För denna roll  söker vi någon som bor i Stockholmsområdet. Ansök enkelt genom att skicka in ditt CV på engelska eller en länk till din LinkedIn-profil i vårt system så snart som möjligt, men senast 29 mars, 2025. Vi går igenom ansökningar redan under ansökningstiden och är redo att snabbt gå vidare när rätt person träffar punkten.

Om du har några frågor angående rekryteringsprocessen, vänligen kontakta ansvarig rekryterare på emina.dedeic@staria.com. Observera dock att vi på grund av GDPR endast accepterar ansökningar som tas emot via vårt rekryteringssystem.

___________________________

Staria möjliggör framgång för tillväxtföretag genom att erbjuda globala redovisningstjänster, ERP-rådgivning och BI & Planning-lösningar. Med vår unika One Stop-verksamhetsmodell kan vi erbjuda finansiella tjänster och lösningar till mer än 40 länder med kraften av ett dedikerat team. Vi har för närvarande mer än 550 kollegor i sju olika länder - och vår tillväxt fortsätter!

#LI-Hybrid

#LI-ED

Haluatko suosituksia samankaltaisista työpaikoista sähköpostitse?Tilaa hakuvahti
Haluatko suosituksia samankaltaisista työpaikoista sähköpostitse?Tilaa hakuvahti