Skip to main content

Trade Marketing Manager

Kiinnostaisiko työt brändisuunnitelmien toteutusten parissa? Haluaisitko päästä osaksi loistavaa markkinointitiimiämme?

Nykyisen työntekijän siirtyessä talon sisällä toiseen tehtävään, haemme toimeen tarttuvaa Trade Marketing Manageria kokoaikaiseen ja toistaiseksi voimassa olevaan työsuhteeseen. Työpaikka sijaitsee Keravalla, hyvien liikenneyhteyksien varrella.

Trade Marketing Managerina toimit tärkeänä linkkinä Sinebrychoffin bränditiimien ja myynnin välillä. Yhdessä Brand Managereiden kanssa käännät brändisuunnitelmat konkreettisiksi päivittäistavarakaupan aktivoinneiksi, ja vastaat päivittäistavarakaupan markkinoinnin toimenpiteistä ja niiden onnistumisesta. Tämä rooli tarjoaa mahdollisuuden vaikuttaa suoraan Sinebrychoffin brändien menestykseen ja kehittää kaupan markkinointistrategioita yhteistyössä asiantuntevien tiimien kanssa.

Tehtävässä vastaat kaupan markkinoinnin strategian ja vuosisuunnitelman kehittämisestä ja hallinnoinnista kaikille Sinebrychoffin brändeille. Suunnittelet ja toteutat korkeatasoisia markkinointitoimenpiteitä ja edustat Sinebrychoffia Off Trade-kanavassa. Koordinoit markkinointimateriaalien ja sisällön tuotantoa sekä toimitusta, ja edistät bränditietoisuutta eri kategorioissa ja tuotteissa. Lisäksi raportoit kaupan kategorioihin liittyvää dataa ja trendejä, käännät kauppainsightit käytännön toimenpiteiksi ja priorisoit toimenpiteitä yhteistyössä muiden kategorioiden kanssa. Yhdessä insights-tiimin kanssa kehität asiakasymmärrystä ja seuraat sekä optimoit kaupan markkinoinnin budjettia ja resursseja.

Trade Marketing Manager työskentelee osana Sinebrychoffin markkinoinnin organisaatiota ja raportoi Trade Marketing, Sponsorship & Ecommerce Directorille. Tehtävässä työskennellään monien eri sidosryhmien, kuten bränditiimien, On- ja Off-Trade myynnin ja myynnin tuen sekä Insight-tiimien kanssa. Lisäksi työskentelet tiiviisti ulkoisten yhteistyökumppaneiden, kuten markkinointitoimiston kanssa. Trade Marketing Managerin tehtävä on monipuolinen ja aktiivinen, joten erinomaiset esiintymis-, viestintä- ja vuorovaikutustaidot ovat tässä tehtävässä tarpeen.

Keskeiset vastuualueet

  • Kaupallisten markkinointitoimenpiteiden kehityksestä ja toteutuksesta vastaaminen - kehität päivittäistavarakaupan markkinoinnin strategiaa ja vuosisuunnitelmaa kaikille Sinebrychoffin brändeille
  • Korkealaatuisten markkinointitoimenpiteiden suunnitteleminen ja toteuttaminen - toimit siltana bränditiimien ja myynnin välillä
  • Markkinointimateriaalien ja -sisällön luominen sekä niiden koordinointi - sinulta ei ideoita, luovutta ja tehokkuutta puutu
  • Brändin tunnettuuden lisääminen eri kategorioissa ja tuotteissa - sinulla on draivia toimia kunnianhimoisesti asiakkuuksissamme
  • Kaupan kategorioihin liittyvän datan analysointi ja raportoiminen - käännät kaupan insightit käytännön toimenpiteiksi
  • Kaupallisen markkinointibudjetin- ja kulujen seurannassa avustaminen - numerotarkkuutta siis vaaditaan

Mitä odotamme sinulta?

  • Tehtävään soveltuvaa koulutustaustaa ja/tai aikaisempaa kokemusta vastaavasta tai soveltuvasta kaupallisesta roolista - kokemuksesi kautta sinulla on hyvää ymmärrystä tehtävän päävastuualueista sekä päivittäistavarakaupan toimintaympäristöstä
  • Tietämystä markkinoinnin parhaista käytännöistä ja trendeistä sekä kiinnostusta FMCG-ympäristöä kohtaan - tunnet trade-ympäristön ja ymmärrät kuluttajien näkökulmia
  • Oma-aloitteista ja aktiivista asennetta työskentelyyn - sinulla on taustallasi näyttöjä insightien kääntämisestä konkreettisiksi toimenpiteiksi
  • Analyyttisyyttä ja motivaatiota työskennellä dataan perustuen - työskentelet mielelläsi numeroiden, metriikoiden ja laskentataulukoiden kanssa
  • Erinomaisia vuorovaikutustaitoja suomeksi sekä erinomaista englannin kielen kirjallista ja suullista osaamista - työskentelet monipuolisesti erilaisten sidosryhmien kanssa

Mitä tarjoamme?

  • Mielenkiintoisen tehtävän, jossa pääset kehittymään sekä aidosti vaikuttamaan asiantuntijuudellasi Sinebrychoffin menestykseen ja strategiaan
  • Asiantuntevan ja rennon työilmapiirin
  • Vastuullisen työnantajan - olemme sitoutuneita yhteisiin tavoitteisiin, sääntöihin ja siihen, että kaikilla on hyvä olla työpaikalla.
    • Osana Carlsberg-konsernia olemme mukana kestävän kehityksen Yhdessä kohti NOLLAA ja edemmäs -ohjelmassa, jonka tavoitteena on hiilineutraalius, kestävä viljely, pakkaus- ja vesihukan vähentäminen, sekä kohtuullisen alkoholikulttuurin ja työturvallisuuden edistäminen.
  • Bonusjärjestelmän ja ison yrityksen henkilöstöedut mm. Smartum liikunta- ja kulttuurietu, työsuhdepyöräetu, työpaikalla nautittavat virvoitusjuomat, juhlajuomat, näytteet uutuuksista sekä oman henkilöstöravintolan, työterveyden ja kuntosalin Keravalla

Tärkeää tietoa rekrytointiprosessistamme

  • Hakuaika päättyy 19.1.2025 ja täytämme tehtävän mahdollisimman pian oikean osaajan löydyttyä - ethän siis viivyttele hakemuksen jättämisen suhteen!
  • CV:n lisäksi lähetäthän myös hakemuskirjeen, jossa kerrot taustastasi ja motivaatiostasi tehtävää ja Sinebrychoffia kohtaan.
  • Rekrytointiprosessi sisältää kaksi haastattelukierrosta ja soveltuvuusarvioinnin. Ensimmäinen haastattelukierros aloitetaan viimeistään viikolla 4.
  • Lisätietoja tehtävästä antaa Trade Marketing, Sponsorship & Ecommerce Director Joonas Säkkinen (p. +358408411907) maanantaina 13.1. klo 15-16 sekä tiistaina 14.1. klo 10-11.

Hae huippujoukkoomme jo tänään!

Käymme parempaan huomiseen

1819 perustettu Sinebrychoff on Suomen johtava oluiden ja siidereiden sekä virvoitus- ja energiajuomien valmistaja. Olemme ylpeitä perinteestämme ja vahvoista tuotemerkeistämme. Osana Carlsberg-konsernia jaamme yhteisen arvopohjan, jossa menestys syntyy monimuotoisesta henkilöstöstä, keskinäisestä arvostuksesta sekä rennon avoimesta työkulttuurista. Henkilöstömme terveys ja hyvinvointi ovat meille ykkösasioita. Tähtäämme parempaan erityisesti neljässä osa-alueessa; NOLLA hiilijalanjälkeä, NOLLA vesihukkaa, NOLLA vastuutonta juomista ja NOLLA työtapaturmaa. Ensimmäisen tavoitteen saavutimme jo 2021, Sinebrychoff valmistaa juomansa nyt hiilineutraalisti. Muiden Yhdessä kohti NOLLAA -tavoitteiden osalta pyrimme siihen, että vedenkäyttömme on puolitettu, suomalainen alkoholikulttuuri on kohtuullisempaa ja työpaikkamme on turvallisempi kuin koskaan aiemmin.

Haluatko suosituksia samankaltaisista työpaikoista sähköpostitse?Tilaa hakuvahti

Trade Marketing Manager

Kerava
Vakituinen, Kokopäiväinen

Julkaistu 13.01.2025

Yrityksen liikevaihto: 
Yli 100 000 000 €
Haluatko suosituksia samankaltaisista työpaikoista sähköpostitse?Tilaa hakuvahti