Tuhat rekrytointia vuodessa – Compass Group luottaa Joblyn asiantuntijuuteen

Compass Groupin loppuvuoden työnantajamielikuvakampanjassa Jobly oli isoin liikenteenlähde.

Compass Group on tehnyt jo pitkään yhteistyötä Joblyn kanssa. 

– Käytössämme on automaatio, joka tuo kaikki avautuvat työpaikkailmoituksemme Joblyyn. Lisäksi olemme ostaneet kampanjoilla lisänäkyvyyttä tiettyihin rekrytointeihin ja tehneet sisältömarkkinointikampanjoita yhdessä, kertoo Senior Manager, HR Business Partner Mari Helenius.

Compass Group viestii aktiivisesti työnantajuudestaan. Yhtiö toteutti lokakuun puolivälistä marraskuun puoliväliin laajan työnantajamielikuvakampanjan, jossa Jobly oli yksi kumppaneista.

– Haluamme ohjata liikennettä urasivuillemme tutustumaan meihin ja tietenkin avoimiin työpaikkoihin. Mukaan kuului lisäksi iso radiokampanja ja myös kilpailevan työpaikkasivuston artikkeli, Helenius kertoo.

Kampanjan ansiosta kävijämäärät urasivuilla kasvoivat 30 prosentilla. Tulosten perusteella Joblyn osuus kampanjasta tavoitti eniten alasta kiinnostuneita.

– Meidän statistiikkamme mukaan Joblyn kautta tuli eniten liikennettä kampanjan aikana. Näkyvyys oli monikanavaista. Oli artikkelia, chatbottia ja kaikki mahdolliset kanavat olivat käytössä, joista Alma Median verkostolla oli iso rooli. Tavoitteena oli miljoonanäkyvyys, mutta pääsimme jopa yli kahteen miljoonaan.

Helenius kertoo, että jo alusta alkaen Joblyn asiantuntijat ottivat tarkasti asiakkaan ajatukset huomioon. Yhdessä mietittiin, mitä halutaan ja mitkä ovat tavoitteet.

– Isosta lankakerästä löysimme Joblyn johdattelemana, mikä viestimme ydin on. Kampanjan työnjälki oli tyylikästä ja meidän näköistämme. Kampanjan puolivälissä pidettiin palaveri, jossa katsottiin tuloksia ja päivitettiin viestiä, koska kahdessa viikossa ehtii tapahtua aika paljon kaltaisessamme yrityksessä. Lopussa käytiin tietenkin loppuraportit yhdessä läpi, Helenius sanoo.

Compass Groupin Mari Helenius.

Kaikki ilmoitukset automaattisesti Joblyyn

Compass Groupilla on käytössä Jobly Subs -ilmoitusautomaatio, jonka avulla kaikki yhtiön työpaikat siirtyvät automaattisesti Joblyn sivuille. Sovittu määrä niistä saa automaattisista mainontaa. 

– Olemme tykänneet siitä todella paljon. Se on helppo ratkaisu organisaatiossa, jossa tehdään yli 1 000 rekrytointia vuodessa. 

Jobly Subs luo varmuutta ja helpottaa prosessia. 

– Silloin ei aina jokaisen ilmoituksen kohdalla tarvitse miettiä, minkä verran yksittäiseen ilmoitukseen sijoittaa. Tunnistimme käyttöönotossa, mitkä ovat meille  haasteellisimmat positiot, joihin panostetaan automaattisesti. Totta kai moniin rekrytointeihin ostamme vielä lisänäkyvyyttä, Helenius kertoo.

Helenius kuvailee Joblyn työotetta joustavaksi ja asiakaspalveluhenkiseksi. Erityiskiitoksen saa asiakkuudesta vastaava Ville Lustig.

– Ville on todella luotettava. Koska alalla tapahtuu paljon ja aina tulisi olla hoksottimet terävinä, on tärkeää, että meillä on oma asiantuntija. Hän pitää meistä huolta ja haluaa, että me menestymme yhdessä, Helenius sanoo.

Tutustu Joblyn palveluihin

Lue lisää referenssejä